۱۳۹۰ تیر ۲, پنجشنبه

در ضرورت اتحاد چپ و با کدامین نیروها

چپ چیست ?
آیا چپ نیروهای متنوعی را در بر می گیرد یا نه ?
آیا همه چپ ها نیروهای ضد سرمایه داری هستند ?
آیا چپ ها تنها نبروهای ضد سرمایه داری هستند ?
به نظرم  مجموعه ای از چپ ها , بخشی از نیروهای ضد سرمایه داری محسوب می شوند ولی همه آن نیستند. من از تنها چپ صحبت نمی کنم  و تنها از آنارشیسم نیز صحبت نمی کنم. من از نیروهای ضد سرمایه داری صحت می کنم که به دو بخش اتوریته گرا و ضد اتوریته تقسیم می شود که ما آنارشیستها تنها بخشی از نیروهای ضد اتوریته هستیم. چپ دولتی و حزبی , نیروئی اقتدارگرا و اتوریته گرا محسوب می شود و چپ غیر دولتی و غیر حزبی  که ضد اتوریته و ضد اقتدار است به ما آنارشیستها نزدیک می باشند. آنارشیستها و چپ های غیر دولتی و ضد اقتدار گرا , که خود را نیروی ضد سرمایه داری می دانند و اهداف مشترکی دارند می توانند در کنار یکدیگر با دولتها و نظام سرمایه داری مبارزه کنند.
نیروهای ضد سرمایه داری و ضد اقتدار باید بتوانند مداخله گر در مسائل سیاسی و اجتماعی روز باشند.این نیرو اگر نتواند مسائل سیاسی روز را تحلیل کند و اگر نتواند برای معضلات سیاسی روز و مشکلات واقعی مردم راه کار عملی ارائه بدهد و در مبارزات عملی مردم مشارکت نداشته باشد و در واقع بدرد جامعه نخورد چگونه می خواهد تاثیری بر تغییر و تحولات اجتماعی روز و آینده جامعه  بگذارد ?


خلاصه ای از نظرات نظام جلالی 
بحث آزاد جمعی از چپ های شهر کلن در تاریخ 05.06.2011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر